Česká pošta vypracuje návrh, jak by mohla díky své rozsáhlé pobočkové síti přispět k zavádění projektu elektronické evidence tržeb. To je výsledek jednání, na kterém se v úterý, 10. června 2015, dohodli zástupci Ministerstva vnitra, Ministerstva financí a České pošty.

Jednání iniciovalo Ministerstvo vnitra a kromě náměstků ministra vnitra Jiřího Nováčka a Jaroslava Strouhala se ho účastnila také náměstkyně ministra financí Simona Hornochová a generální ředitel České pošty Martin Elkán. „Jde přesně o ten druh projektu, ve kterém může Česká pošta zcela jasně uplatnit výhodu své široké pobočkové sítě. Navíc jde o další příklad, kdy Česká pošta aktivně hledá další možnosti, jak získat prostředky na provoz,“ uvedl první náměstek ministra vnitra Jiří Nováček.

Záměrem Ministerstva vnitra a České pošty je využít rozsáhlou síť 3217 poboček rovnoměrně rozmístěných po celé republice jako místa k distribuci zařízení, konkrétně hardwaru a softwaru potřebného k realizaci elektronické evidenci tržeb. Česká pošta by také mohla zajišťovat informační podporu subjektům, kterých se zavádění elektronické evidence tržeb bude týkat. Účastníci jednání se dohodli, že Česká pošta v řádu týdnů představí jasný návrh, jak by do projektu mohla svou pobočkovou síť zapojit.

Systém elektronické evidence tržeb schválila vláda a spuštěn bude od ledna příštího roku. Evidování plateb v hotovosti má zabránit možným nesrovnalostem v přiznávání daní za prodané zboží.