O maximálních přípustných rozměrech a hmotnostech vozidel v mezinárodní silniční dopravě dnes hlasovali poslanci Evropského parlamentu na svém plenárním zasedání ve Štrasburku.

Jedním z hlavních cílů zprávy je zlepšit pracovní podmínky řidičů. Ti musí v těsném prostoru kabiny trávit mnohdy celé měsíce, nově by tedy kabiny měly být uzpůsobeny tak, aby řidičům lépe vyhovovaly. „Kabiny by měly být větší a pohodlnější. Zvětší se také čelní skla a výhled řidičů, kteří nebudou tolik omezováni mrtvým úhlem,“ vyzdvihla poslankyně Evropského parlamentu Olga Sehnalová.

Poslanci odhlasovali mimo jiné nová pravidla pro vážení vozidel. Členské státy si budou moci zvolit mezi kontrolním vážením pomocí čidel instalovaných ve vozovce nebo pomocí vestavěného systému vážení. Řidič přitom bude muset vědět, jakou hmotnost veze. Snahou je omezit vysoký počet přestupků související s překračováním maximální přípustné hmotnosti - nyní je podle Komise těžší každé třetí kontrolně vážené vozidlo.

Prodloužením maximální délky vozidla o 15 cm se také zjednoduší přeprava kontejnerů dlouhých 45 stop, na které nebude nutné mít zvláštní povolení.