Tisková zpráva poslankyně PČR Aleny Gajdůškové.

Zlínský kraj přistoupil na svém relativně malém území k rozdělení železniční sítě na čtyři ucelené provozní soubory. Exkluzivní smlouvu na zajištění největšího souboru železniční dopravy v kraji na dobu 10 let získal soukromý dopravce – společnost Arriva, České dráhy dostaly smlouvu ve zbytku kraje pouze na čtyři roky. Kraj přitom k jednání o ceně za provozování železnic nepřizval všechny účastníky řízení.

„Právě to je podle odborářů Českých drah vážným pochybením. Není zřejmě ani úplně v pořádku změna podmínek pro uzavření smlouvy v průběhu jednání lednového zastupitelstva. Obě pochybení kraje by měl řešit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), na který se odbory podle našich informací obracejí,“ říká poslankyně Alena Gajdůšková.

Rozdělením železniční sítě se podle ní zadavatel zbavil možného společného působení důležitých faktorů, které by se jistě projevily i v konečné ceně.

„Zadavatel tak svým rozhodnutím významně ztížil realizaci Integrovaného dopravního systému v kraji, po kterém občané volají. Ukazuje se totiž v jiných krajích, že je téměř nemožné zajistit vzájemné uznávání jízdních dokladů mezi různými dopravci, návaznost jednotlivých spojů i jednotný tarif na železnici“, doplňuje k tomu poslankyně Alena Gajdůšková, která se jasně staví na stranu národního dopravce. Hlavně upozorňuje na nutnost a požadavek občanů, kterým je zajištění Integrovaného dopravního systému v kraji, pokud v něm chceme ulevit silniční dopravě a zlepšit čistotu ovzduší a životní prostředí.

„K prosazování zajištění Integrovaného dopravního systému vyzval krajské zastupitele za sociální demokracii také Klub starostů a zastupitelů a minulý týden i Krajská konference sociální demokracie“, dodává poslankyně Gajdůšková.